Verkleurde nagels?

Verkleurde nagels

Als je je nagels lakt in felle of donkere kleuren maar geen gebruik maakt van een basecoat, loop je het risico dat je nagels verkleuren. Ik heb een paar weken nagellak gebruikt zonder basecoat met als resultaat: vergeelde nagels!

Je kan je nagels enigszins ontkleuren door je nagels te laten weken in een badje met citroensap.
Laat ze ongeveer 10 minuten weken in een warm badje met citroensap, daarna goed wassen en eventueel daarna een voedende hand & nagelcreme gebruiken. Bij mij was de verkleuring niet helemaal weg, maar het was wel minder!
Wat ook helpt is om een polijstvijl te gebruiken, hiermee vijl je het toplaagje van je nagel. Je nagels worden hier glad van en als het toplaagje van je nagels hebt gevuild helpt dit ook tegen verkleuringen.

Voor mij is het een goede les geweest om ALTIJD een basecoat te gebruiken, een basecoat hoeft helemaal niet duur te zijn. De Hema verkoopt basecoats maar ook budget merken als Catrice en Essence hebben een basecoat in het assortiment.

Comments

  1. Hmm ik gebruik het nooit, wat slecht😮 toch maar es aanschaffen dan ondanks dat ik geen gele nagels heb

  2. Goede tips!

  3. Dank je wel voor de tips!

Geef een reactie

