Lezen: Haar naam was Sarah

Haar naam was Sarah

Ik hou erg van lezen en lees boeken uit verschillende genres. Het is afhankelijk van mijn stemming welk boek ik ga lezen. Ik lees graag spannende thrillers maar ook chicklits, non fictie of fantasy. Voor Valentijnsdag kreeg ik het boek ‘Haar naam was Sarah’. Kort geleden draaide de gelijknamige film in de bioscoop, deze heb ik nog niet gezien.

Ik vond het een heel goed verhaal, erg aangrijpend en intrigerend.
Je leeft erg mee met met karakters en dat bezorgde me af en toe erg natte ogen! Het verhaal liet me niet los, ik heb het dan ook in 1 dag uitgelezen! Na het lezen van dit boek, wil ik ook graag de film zien.

Beschrijving van het boek
‘In de nacht van 16 juli 1942 wordt de 10-jarige Sarah met haar ouders opgepakt en naar het Velodrome d’Hiver in Parijs gebracht. Zij heeft ongezien haar kleine broertje in een kast verstopt en belooft hem later te bevrijden, maar Sarah wordt weggevoerd en ziet hem nooit meer terug. Zestig jaar later moet een Amerikaanse journaliste in Parijs een artikel schrijven over die gebeurtenis. Zij zoekt in archieven naar de ware toedracht en ontdekt een geheim van haar schoonfamilie. Ondanks het advies zich daar niet mee te bemoeien, probeert de journaliste het spoor van Sarah te volgen. De twee verhaallijnen worden beurtelings beschreven en vooral de ervaringen van Sarah geven de lezer een onthutsend beeld van de wreedheden rondom de deportatie. Een prachtig verteld en vertaald, aangrijpend verhaal met een dramatische ontknoping. Onlangs verfilmd met Kristin Scott Thomas. Paperback, filmfoto’s op en aan de binnenzijde van het omslag.’

Comments

  1. Ik heb dit boek (nog) niet gelezen, heb het momenteel erg druk en verder dan de Beau Monde of de Glossy kom ik niet…

  2. Martine says:

    Ik moet hem dus nog lezen! Maar na jouw verhaal ga ik dat zeker doen!!

    Ik ken ook nog een ander goed en aangrijpend boek😉

    Liefs

Geef een reactie

