Top 10 parfums van nu & Tips en Tricks

Top 10 parfums & Tips en Tricks


Kort geleden had ik een artikel geplaatst met een top 10 van klassieke parfums.
Nu volgt een artikel met een top 10 van parfums van dit moment. Lees verder voor de Top 10 & Tips en Tricks voor het gebruik van parfum en het bewaren van je favoriete parfums!

1. Gucci – Guilty
2. Paco Rabanne – Lady Million
3. Chloe
4. Beyoncé – Heat
5. Jill Sander – Eau de Soleil
6. Dior – J’Adore
7. Davidoff – Cool Water Woman
8. Guess – Seductive
9. Dolce & Gabbana – The One
10. Annayeke – Pour Elle

Bron: Fabulous by Douglas nummer 2/2011

Ik heb een aantal parfums die ik vaak afwissel, in het voorjaar en de zomer hou ik van lekkere frisse parfums. En in de winter wat zwaardere parfums. Het is afhankelijk van mijn bui wat ik ’s ochtends op doe. Wat zijn jouw persoonlijke favorieten?

Tips & Tricks

1. Een wolkje parfum
De beste manier om je parfum subtiel op te spuiten is om een wolkje parfum voor je uit te spuiten en daarna er door heen te lopen. Je kan ook parfum aanbrengen op plekken waar je je hartslag aan de oppervlakte kan zien, je polsen, je hals en decollete.
Parfum is bedoeld als geuraccent en moet niet overheersend zijn, zelf ruik je je parfum na een tijdje niet meer maar anderen nog wel.
Parfum breng je aan op een schone en droge huid, als je huid heel droog is kan je het beste eerst een klein beetje bodylotion opsmeren zodat de geur beter hecht op je huid. Spuit nooit parfum op je kleding, dit kan vlekken veroorzaken.

2. Bewaren van parfums

De beste manier om je parfums te bewaren is op een donkere en koele plek. Als parfums bloot worden gesteld aan warme temperaturen of zonlicht kan de kwaliteit worden aangetast. Dus hoe makkelijk & mooi het ook is om je parfum in de badkamer of slaapkamer uit te stallen is het het beste om je parfums te bewaren in bijvoorbeeld een la.

3. In je tas
Bij de parfumerie ontvang je regelmatig testertjes en ook hebben veel merken kleine flesjes, deze kan je makkelijk meenemen in je tas en heb je altijd een lekker parfum bij de hand! Zelf heb ik op mijn werk in mijn bureau lade een paar testers liggen zodat ik af en toe even wat kan opspuiten. Je kan ook een parfumverstuiver (bijvoorbeeld Travalo parfumverstuiver) kopen en deze vullen met je favoriete geur ook is een parfumverstuiver handig om mee te nemen op reis.

4. Let op!
Wees bedacht op kleurveranderingen, indien je parfum van kleur is veranderd dan moet je deze niet meer gebruiken! Bedorven of aangetast parfum kan allergische reacties veroorzaken op je huid!

5. Lang genieten
Wil je extra lang genieten van je favoriete geur? Dan kan je gebruik maken van de hele lijn, als je gebruik maakt van de douchegel en bodylotion uit dezelfde lijn blijft de geur langer hangen en kan je er ook langer van genieten!

 

Comments

  1. Handige tips!

  2. Leuk artikel met veel handige tips🙂 In die top 10 mis ik wel nog Aqua di Gioa😛;)

  3. Toch grappig hoe smaken, in die geval geuren, verschillen van mens tot mens! Soms spary ik wel eens parfum in de lucht en loop er dan doorheen, dan ruikt het iets minder sterk.

  4. Martine says:

    Een tip van mijn kant…. (geleerd tijdens de vakopleiding parfumerie)
    Als je je parfum op je polsen spuit, zie je mensen vaak de polsen heel hard over elkaar wrijven. Hiermee breek je de geur en krijgt je parfum een onaangename geur. Niet alleen omdat de geur breekt, maar ook omdat er door het harde wrijven een “brandlucht” ontstaat.
    Als je toch je parfum op beide polsen wil verdelen, druk dan je polsen zachtjes tegen elkaar.

Geef een reactie

