Foundation

Vandaag kunnen jullie wat lezen over foundation. Foundation is de basis
voor je make up en zorgt voor een flawless effect. Met foundation creëer je
een egale teint en een gezonde gloed. Als je foundation goed hebt aangebracht
camoufleer je imperfecties en krijg je een mooie egale teint. Lees verder om
meer te lezen over foundation.

De juiste foundation vinden is vaak een behoorlijke klus, om de juiste foundation
te vinden moet je weten welke huidtype je hebt en welke kleur past bij jouw huid.
Je kunt het beste de kleuren testen op je kaaklijn en in het daglicht beoordelen.
Je kunt je laten adviseren in een parfumerie naar verschillende soorten foundation
en welke geschikt is voor jouw huidtype. Het is ook belangrijk om te bedenken in welke
mate je wilt dat de foundation dekkend is.

Aanbrengen
Foundation kun je aanbrengen met een speciale foundation kwast of met een sponsje.
Zelf gebruik ik altijd een kwast maar smeer ik het op het laatst nog even extra uit met mijn vingers.
Er zijn verschillende kwasten die elk geschikt zijn voor een bepaalde soort foundation, een sponsje
of beautyblender kun je ook goed gebruiken voor foundation. Maak een sponsje wel eerst vochtig
zodat er minder foundation wordt opgezogen.

Vergeet niet voordat je foundation aanbrengt, eerst je dagelijkse huidverzorging aan te brengen!
Je kunt voordat je je foundation aanbrengt concealer aanbrengen of na het aanbrengen van je
foundation. Ik doe altijd na het aanbrengen van de foundation wat concealer om mijn wallen te
camoufleren en rode plekjes te maskeren.

Soorten foundation
Er bestaan een aantal verschillende soorten foundation, het is belangrijk dat je de foundation
gebruikt die bij jouw huidtype past. Daarnaast is natuurlijk van belang welke foundation jij prettig
vind.

– Vloeibare
– Creme
– Mousse
– Stick
– Minerale
– Creme poeder

In de zomer is je huid natuurlijk donkerder dan in de winter, het is daarom aan te raden om een
andere foundation te gebruiken. Je kunt ook je foundation iets lichter krijgen door middel van een
beetje dagcreme toe te voegen.
Ik gebruik al een hele tijd de Double Wear Foundation van Estee Lauder, deze vind ik erg fijn en dekt
heel goed. De tinten zijn voor mij net iets te donker en daarom voeg ik enkele druppels MAC Strobe
Liquid Lotion toe. Deze Strobe liquid zorgt ervoor dat de foundation ietsje lichter word en geeft
daarnaast ook een mooie glans. Ik wissel ook vaak af met een BB Cream en soms doe ik op dagen dat
ik vrij ben en geen plannen heb, helemaal niets op.

Wil je geen foundation gebruiken maar wel een egalere teint, kun je ook getinte dagcreme gebruiken.
Getinte dagcreme geeft net een iets egalere teint maar is wel erg transparant, verwacht daarom geen
volledige dekking.

Heb je nog iets toe te voegen aan dit artikel of heb je vragen, laat het weten in een comment of stuur een
mailtje!

Have a beautyfull day!

Comments

  1. Een goede foundation vind ik heel belangrijk. Ik geef daar relatief meer voor uit omdat ik gewoon goed spul wil hebben. Nu gebruik ik een variant van Clinique. Mijn favoriet.
    Liefs, xxx

    • Een goede foundation vind ik ook erg belangrijk en geef daar ook liever wat meer aan uit! De foundation van Clinique heb ik nog niet geprobeerd, Misschien als mijn huidige foundation op is.

Geef een reactie

