MAC Herfst & Winterlooks 2011

Een tijdje geleden presenteerde MAC tijdens een evenement de nieuwe najaarstrends.
De topvisagist en creative director van MAC, Terry Barber gaf tijdens deze presentatie
tekst en uitleg en maakte een aantal modellen op om de stijlen te laten zien.

Volgens MAC zijn er komende najaar en winter 4 trends op make up gebied:

Mod-ernist
– Disco
– Though Love
– Amber- Gris

Trend 1: Mod-Ernist
De eerste trend is een her-interpretatie van de looks uit de jaren ’60, grote voorbeelden
uit deze tijd Brigitte Bardot en Jane Birk. In deze look zien we veel beide, nadruk op wimpers
en make up dat katachtig oogt.  De foundation is licht aanwezig en samen met de tranparante
poeders is er een flawless effect. Er is geen rouge aangebracht maar wel een mooie glas op
oogleden, lippen en jukbeenderen.

Trend 1: Mod-Ernist

Trend 2: Disco
In de tweede trend zien we weer een flawless teint en veel kleur op de ogen en mond a la
de Disco periode! Naast veel kleur zien we ook veel glitter en goud- en zilvertinten.
Binnen deze trend kun je de kleuren op je ogen en lippen ook gelijk houden.

Trend 2: Disco

Trend 3: Tough Love
In de trend Tough Love, is het uitgangspunt het androgyne gezicht, de wimpers en lippen
blijven naturel met een gepolijste huid. De make up is onzichtbaar maar geven een perfect
gezicht. Eventuele accenten geven een mannelijke uitstraling met bijvoorbeeld harde
wenkbrauwen.

Trend 3: Tough Love

Trend 4: Amber-Gris
De laatste trend is zacht en poetisch, we zien veel roze, grijs, zand kleur, lavendel en goud.
De make up is niet perfect opgebracht waardoor het geheel niet te lief en romantisch word.

Trend 4: Amber-Gris

Wat vind jij van deze trends en welke trend spreekt jou het meeste aan?
De laatste trend spreekt mij het meest aan, hoewel ik wel voornamelijk
naturelle make up draag,  ik ben benieuwd naar jullie mening!

Comments

  1. Ik vind de disco look wel heel erg gaaf.
    Liefs, xxx

  2. Wauw, die Amber-girl look is echt amazing. Hoewel, dat lijkt ook op het meest op wat ik dagelijks draag🙂.

  3. Ik vind ze allemaal wel iets hebben. Ik hou ook van een naturelle look, maar fel kan in de winter ook. Ik zeg mijn klanten altijd ‘wat mooi is bij een ander is niet noodzakelijk mooi bij jou en andersom’ Je kiest gewoon het best voor make-up die bij je past.

    • Daar heb je helemaal gelijk in! Je kiest de make up die bij je past🙂 ik vind ook alle looks wel mooi, het meest ga ik voor naturel met een mooie lipstick of lipgloss.

Geef een reactie

