Review: Zarqa Crystal Deospray

Ik heb de Crystal Deospray uitgeprobeerd van het merk Zarqa.
De producten van Zarqa bevatten onder andere Dode Zeezout als
ingrediënt, Dode Zeezout heeft een aantal goede invloeden op de huid.
Lees verder voor meer informatie en natuurlijk ook voor mijn mening!

Dode Zeezout heeft een andere samenstelling dan zout uit oceanen en
bevat meer zouten zoals magnesiumchloride en kaliumchloride en minder
natriumchloride en ziet er daardoor ook doffer uit dan het zout dat je in
de keuken gebruikt!

De rijkste bron
De Dode Zee, de werelds rijkste bron van mineralen, ligt op circa 400 meter
beneden de zeespiegel in de woestijn en wordt gevoed door onderaardse,
minerale bronnen. Door de uitzonderlijke ligging en klimatologische
omstandigheden ontstaat een extreem hoge oppervlakteverdamping, waardoor
een zeer hoog gehalte aan magnesium, calcium, kalium, broom en andere mineralen
en sporenelementen vrijkomt. De Dode Zee, het laagste binnenmeer ter wereld,
75 kilometer lang en 15 kilometer breed, ligt in het hart van de woestijn van Juda,
aan de Israëlisch-Jordaanse grens, 394 meter onder het niveau van de Middellandse
Zee. Het water dat vooral door de Jordaan wordt aangevoerd verdampt ontzettend
snel in de hitte die hier heerst
Het unieke van de Dode Zee is al eeuwen bekend. Het is de enige plaats op de wereld
waar deze bijzondere combinatie van kuurelementen aanwezig zijn. In de tijd van de
Romeinen werden het Dode Zeewater en zouten al geïmporteerd door Italië.

Unieke samenstelling  De samenstelling van de Dode Zeezouten is ideaal in de
behandeling van huidafwijkingen en reumatische aandoeningen. De Dode Zee bevat
40 verschillende mineralen, halogenen en sporenelementen.
De concentratie is 28%, d.w.z. 7x sterker dan van andere zeeën en oceanen.
Bovendien is het gehalte aan kalium en magnesium veel hoger.

Enkele feitjes:

  • Mineralen als calcium, chroom, kalium, koper en natrium zijn essentieel voor
    bepaalde metabolische processen; ze hebben een gunstige invloed op het spier-
    en zenuwstelsel, katalyseren de vitamines en exfoliëren (scrubben) de huid
  • Broom, kalmeert, verzacht en ontspant de huid
  • Magnesium werkt anti allergisch
  • Jodium en sulfaat zijn natuurlijke antiseptica
  • Strontium en lithium spelen een belangrijke rol bij het goed functioneren van de huidcellen
  • Kalium regelt de osmose en vochtbalans van de huidcellen
  • Natrium en calcium zijn belangrijk voor het natuurlijke genezingsproces

Genoeg natuurkunde- en scheikunde les! Op naar de review!!

Review:
Van dit merk heb ik de Crystal deodorant getest, ik heb een gevoelige huid en
als ik een verkeerde deodorant gebruik dan raakt mijn huid ontstoken en voelt zeer
onprettig aan! De Crystal deodorant bevat geen alcohol, parabenen, emulgator en
kleurstoffen en is daardoor mild voor je huid en ook geschikt voor de gevoelige huid.
De Zarqa deospray belooft een effectieve manier om transpiratiegeur te voorkomen
en beschermt 24 uur lang tegen ongewenste geuren en remt de groei van huidbacteriën.

Ik heb deze Crystal Deospray een aantal weken dagelijks gerbuikt en ben best tevreden
over deze deo. Ik vind het prettig dat de deo ongeparfumeerd is en geen alcohol en
parabenen bevat. De deodarant beschermt prima tegen transpiratie maar ik denk niet
dat de deordorant 24 uur beschermt, halverwege de dag spuit ik toch nog even extra.

Mocht je een voorkeur hebben voor een natuurlijke deodorant of een gevoelige huid hebben
kan ik deze aanraden. Wil je een deodorant die geparfumeerd is dan kan je beter een andere
deodorant gebruiken, deze heeft totaal geen geur. Persoonlijk vind ik dat wel prettig omdat
ik toch altijd een parfum gebruik en ik dan niet het gevoel heb dat ik meerdere geuren door
elkaar heb!

Verkrijgbaarheid:
Je kunt de producten van Zarqa kopen bij onder andere De Tuinen.
De deospray is een spuitflacon en bevat 100 ml, de verkoopprijs is 6,95.

Bron: http://www.zarqa.nl



Comments

  1. Zo meis, jij en tevreden over een deo….. dan moet het wel een hele goede zijn! ik ga hem gelijk halen vandaag!!

Geef een reactie

