Personal: Vakantie Roma, Italia!

Daar ben ik weer na ruim 2 weken genieten van een vakantie in Italie!
We hadden een stacaravan gehuurd op een camping die grenst aan de
mooie stad Rome! In dit artikel vertel ik over mijn vakantie en laat
ik wat foto’s zien! Kijk mee!

Naar Rome toe is een heel stuk rijden en met een meid van 5 zag ik
dat niet zitten, en na een ongeval kortgeleden in een tunnel, al helemaal
niet meer! Mila, mijn kleine, grote meid had nog niet eerder gevlogen en
vond het dan ook erg spannend! Hoewel mama, met een lichte angst voor
het stijgen & dalen lichtelijk getresst naast haar zat, vond Mila het vliegen
supergaaf! Met grote ogen en vol belangstelling liep zij rond op Schiphol en
zat zij in het vliegtuig!

We hadden een auto gehuurd, die we op het vliegveld konden ophalen,
we hebben gereden in een Fiat Punto, een leuke auto!
Omdat we in de ochtend al vlogen hadden we nog de hele dag om de camping
te verkennen en te genieten van het heerlijke weer!

Het weer was heerlijk! Elke dag genoten we van een heerlijk zonnetje en een
temperatuur van over de 30 graden! Elke dag hebben we even geplonsd in het
heerlijke zwembad en ongeveer om de dag zijn we naar de geweldige stad Rome
gegaan! We parkeerden de auto bij een metrostation en gingen heel Rome door
met de metro. De stad is supermooi! De bezienswaardigheden zijn erg mooi en er
is een hele hoop te doen en te zien! In augustus hebben de italaianen ook vakantie
waardoor het erg druk is in de stad en in deze maand is het ook erg heet, een tips
is dus om een ander tijdstip te gaan.

Bezienswaardigheden & Shoppen!
In Rome zijn heel veel bezienswaardigheden, waar we er veel van hebben gezien,
mijn kleine meid sjokte braaf mee en werd natuurlijk regelmatig verwend met een
ijsje of een kadootje! We hebben natuurlijk de Trevi fontein gezien, de Spaanse
Trappen, Vaticaanstad, Villa Borghese, een aantal leuke winkelstraatjes, de grootste
markt van Rome waar geen eind aan lijkt te komen! We hebben ook veel gelopen
door Rome waardoor je een goede indruk van de stad krijgt en veel ziet. Je kunt leuk
winkelen in Rome, er zijn lange winkelstraten met betaalbare winkels maar ook hele
sjieke winkels met een aanbod, dat iests boven mijn budget is!  Ik had van een vriendin
gehoord dat ik zeker de winkel Kiko in moest, en dat heb ik natuurlijk gedaan! Dit is
een hele  leuk cosmeticamerk met nagellakjes, oogschaduw, blushes, en nog veel meer
voor een zeer betaalbare prijs! Binnenkort volgt een review over een aantal lakjes,
palette en blush!

Eten & drinken!
Je kunt in Rome heerlijk eten, natuurlijk staat er veel pasta en pizza op het menu maar
ook veel vis en natuurlijke heerlijke desserts! Italie staat natuurlijk ook bekend om het
heerlijke ijs! We hebben heel veel ijsjes gegeten, wij vonden dat de camping het lekkerste
ijs verkocht, flinke bollen en heerlijke smaken! Ik vind de Italiaanse keuken erg lekker,
ik ben gek op pizza en heb er dan ook veel gegeten maar toen ik thuis kwam verlangde ik
toch wel weer naar rijst & aardappelen! hihi.

Voor de vakantie heb ik een nieuwe camera gekocht die ik veelvuldig heb gebruikt in
Rome, hieronder een selectie uit mijn foto’s/ De foto’s zijn nog niet bewerkt, daar heb ik
nog geen tijd voor gehad!

Comments

  1. Dat is zo gaaf, 2 weken! Welkom terug.
    Liefs,x xx

  2. Klinkt alsof je een geweldige vakantie hebt gehad!!
    Kus

Geef een reactie

