Cook & Co: Recept Oreo Bonbons!


Vandaag heb ik weer eens een lekker recept voor jullie:
Oreo bonbons! Deze Oreo bonbons zijn zo ontzettend lekker
maar ook erg makkelijk om te maken. Ik kwam dit recept
een hele tijd geleden tegen op internet en ik vind ze heerlijk!
De Oreo bonbons zien er feestelijk uit en smaken ook zo, lees
verder voor het recept.

Ingrediënten :
2 pakken Oreo koekjes
175 gram roomkaas
300 gram melkchocolade

Bereidingswijze :
Alle Oreokoekjes (alle, dus niet stiekem een paar opeten!)
maal je in een blender of keukenmachine tot deze helemaal
fijngemalen zijn en het meer poeder is. Daarna meng je de
Oreo poeder met de roomkaas en plaats je het mengsel in
een half uur tot een uur in de vriezer, totdat het hard genoeg
is om balletjes van te maken.

Als het mengsel hard genoeg is dan maak je balletjes van
ongeveer 2,5 cm, deze balletjes leg je op een bakplaat of
schaal bekleed met bakpapier. Als je merkt dat het deeg
te zacht of plakkerig word om er balletjes van te maken dan
plaats je het even terug in de koeklast of vriezer.

Als de deeg op is (nee, niet van het opeten!) dan zet je de bakplaat
met balletjs minimaal 3 uur in de koelkast.
De chocolade smelt je au bain marie (in een schaaltje boven een
pan met kokend water). Met een lange sateprikker dip je de bonbons
in de gesmoten chocolade, vervolgens plaats je de bonbon terug op
de bakplaat. Als je alle bonbons hebt gehad, plaats je de bakplaat terug
in de koelkast om de chocolade uit te harden. Als de chocolade hard is,
kan je er nog een beetje chocola over heen druppen ter decoratie.
En tada…zo maak je heerlijke Oreo bonbons!

De Oreo bonbons zijn erg leuk voor als je bezoek hebt of om weg te geven
in een mooi bonbon doosje! Je kunt ze natuurlijk ook zelf eten!

Als je dit recept hebt uitgeprobeerd, laat je het dan even weten en maak je
er een foto van? Als je zelf een lekker recept hebt, mail deze dan!

Bon Apetit! 

Bron foto’s: http://www.girlscene.nl

Comments

  1. Ze zijn heeerlijk!!

  2. Hopelijk is er met deze link wel een foto zichtbaar!

  3. Vandaag deze bonbons gemaakt! Errug lekker! Alleen lukte het niet om ze echt mooi te krijgen nadat de ze in de chocola waren gedipt. Heb je daar nog tips voor? Zoals ze nu werden (zie foto) vind ik ze nog niet weggeef-waardig.

    [IMG]http://i594.photobucket.com/albums/tt28/Pauladekoe_album/IMG_4041_zpse77b79ac.jpg[/IMG]

  4. Oh heerlijk!!!! Meid, je blog is niet goed voor mijn dieet! hahaha. Ik ga het recept zeker bewaren voor een feestje. Klinkt heel simpel om te maken.

  5. Het is zeker lekker! Ik ga het binnenkort ook maar weer eens maken of lekkere brownies of cupcakes, krijg nou al trek in iets lekkers!

  6. YUMYUM, dat klinkt echt verrukkelijk.
    Liefs, xxxx

  7. Sandrikus says:

    Wauw, dat lijkt me heerlijk! Ik hou al van oreo’s en we snacken hier thuis regelmatig met een McFloreo! (=McFlurry Oreo)
    Dus deze bonbons ga ik zeker een keertje proberen!

  8. Heb deze eerder gemaakt! Ze waren toen een beetje mislukt, maar nog steeds onwijs lekker! Jammer dat het zoveel werk was, anders had ik het al veel vaker gemaakt!

  9. Dat klinkt lekker, dat ziet er lekker uit en nu heb ik zin gekregen om te snoepen!🙂

Geef een reactie

