How To: Maak je eigen lipgloss!

Het is leuk om je eigen cosmetica te maken zoals maskertjes of scrubs, op
Beautyandso kun je hier ook een aantal recepten voor vinden. Het is natuurlijk
ook leuk om je eigen lipgloss te maken! Wil je weten hoe, lees dan verder!

Vroeger toen ik klein was maakte ik, net als mijn dochter nu doet, zelf zeep en
crèmes door van alles door elkaar te mengen. Ik plukte allerlei bloemblaadjes
en deed deze in een potje met water om mijn eigen parfum te maken. Helaas
werd dit geen succes en rook mijn parfum helemaal niet naar rozen!
Met onderstaand recept maak je je eigen lipgloss, leuk om eens uit te proberen!

Je hebt nodig:
– 2 theelepels bijenwas of vaseline
– 1-2 eetlepels zoete amandelolie
– Voor gekleurde gloss gebruik je een restje lippenstift of een beetje
oogschaduw in kleur naar keuze

Bereidingswijze:
Verwarm de bijenwas of vaseline au bain marie in een kommetje of in de
magnetron (wel in een vuurvast schaaltje). De amandelolie voeg je druppel
voor druppel toe en daarna goed roeren. Wil je lipgloss met een kleurtje, dan
voeg je een klein beetje lipstick of oogschaduw toe, beetje voor beetje en roer
je dit goed door. Je lipgloss mengsel giet je over in een glazen of plastic potje
en laat je afkoelen in de koelkast, niet te lang want dan wordt het te hard!
En smeren maar!

Ik heb het nog niet geprobeerd, maar ik denk dat ik het binnenkort ga
uitproberen, samen met mijn dochter Mila.  Als jij dit recept gaat
uitproberen, ben ik erg benieuwd naar het resultaat! Stuur dan een foto
van je zelfgemaakte lipgloss!

Maak jij weleens je eigen cosmetica of verzorgingsproducten, laat het
weten en deel je recept!

Comments

  1. Hallo,

    Ik ga het vanmiddag proberen met mijn vriendin. Ik heb geen amandelolie, kan ik ook iets anders gebruiken?

  2. Leuke DIY!

  3. Leuk idee! Als ik ooit eens veel tijd heb om te kliederen ga ik dit wel eens doen!

  4. Hmm, misschien ga ik het wel eens een keer proberen.
    Liefs, xxxx

  5. Hi Brigitta, het staat er inderdaad niet duidelijk en ik pas het zo gelijk aan! Het is 1 a 2 eetlepels, volgens het recept.
    Succes! Laat even weten hoe het is gegaan.

  6. beautytestedBrigitta says:

    Hoi, leuk ik wil dit zeker eens gaan maken, alleen zijn het 1 a 2 DRUPPELS amandelolie?of ook theelepels?

    • beautytestedBrigitta says:

      Owww ok 2 EETlepels haha dat is inderdaad wel wat meer😉 bedankt voor het antwoord en waar kan ik zoete amandelolie kopen?heeft kruitvat of trekpleister dat? of moet ik dan bij een reformwinkel zijn?

      • Ik denk dat je amandelolie kunt kopen bij De Tuinen en ook een reformwinkel, je kunt het beste even vragen als je in de winkel bent. Succes!

Geef een reactie

