Energiek de herfst in!

Met dit sombere en herfstachtig weer voel ik mij altijd minder energiek
en word ik sneller moe. De zon geeft ons energie en we voelen ons er
fitter door maar helaas is de zon ver te zoeken. Voldoende slaap en een gezond
voedingspatroon draagt bij aan een je energieniveau. Je kunt het beste 3 maaltijden
per dag eten en maximaal 4 tussendoortjes. Probeer dagelijks een half uur per dag
te bewegen, ga op de fiets naar je werk, laat je hond (of die van de buren) lekker lang
uit of doe ’s avonds een half uurtje Yoga. Probeer voldoende te slapen en neem regelmatig
rust. Je kunt het beste volkoren, graanproducten  zoals brood, pasta, rijst, zuivelproducten,
groente, aardappelen, fruit, vlees en/of vis. Vergeet niet elke voldoende te drinken, 1,5 tot
2 liter water per dag.

Recept voor energie
Volkorenpasta met tuinbonen & kalkoen

– Bak 100 gram kalkoenfilet gaar en snijd in plakken
– Kook 100 gram volkorenpasta beetgaar
– Verwarm 150 gram gekookte en dubbelgedopte tuinbonen en schep ze met 1 eetlepel
bonenkruid, 2 teentjes fijngehakte knoflook, 1 fijngesneden rode ui en een flinke scheut
olijfolie door de pasta.
– Verdeel de kalkoen erover en bestrooi met pijnboompitten en Parmezaanse kaas.

Eet smakelijk!

Wat doe jij om extra energie te krijgen, deel je tips!

Comments

  1. Ik heb totaal GEEN zin in de winter, ik ben echt in het verkeerde land geboren. Ik voel de bui al hangen…zonder licht word ik depri, doe ik vervelend en wil ik alleen maar slapen…

  2. Leuk artikel.
    Liefs, xxx

  3. ik doe aan fitness en zet regelmatig een lekker muziekje op!

Geef een reactie

