Goede voornemens voor 2012

Happy New Year, Happy New Year….goede voornemens voor 2012

Nog maar een paar dagen, dan is het zover, dan gaan we knallend het nieuwe jaar in.
Veel mensen hebben elk jaar voor het nieuwe jaar goede voornemens, voornemens om af te vallen, te stoppen met roken of gezonder te eten. Soms lukt het goed om je er aan te houden maar soms is het moment ook niet geschikt en blijf je in je oude gedrag. Vandaag een stukje inner beauty, enkele tips om je voornemens op een rijtje te zetten.

– Heb je een aantal goede voornemens, zet deze dan op papier. Uit onderzoek is gebleken dat het effectiever is om je voornemens op papier te zetten.
– Maak je voornemens concreet, zeg niet; ik ga binnenkort stoppen met roken maar per 1 februari 2012 ben ik gestopt met roken.
– hang je lijstje op een plek waar je het regelmatig tegenkomt, bijvoorbeeld de koelkast zo word je er regelmatig aan herinnerd.
-Stel een beloning in het vooruitzicht, ben je geslaagd met je voornemen dan mag je je zelf belonen met iets leuks! Dit geeft een extra stimulans om door te zetten of te slagen.
-Probeer niet alleen in het begin van het jaar bewust te zijn van je goede voornemens maar het hele jaar door te proberen om je voornemens te realiseren.
-Je kunt beter niet te veel voornemens opschrijven, dit maakt het onoverzichtelijk, probeer dingen in kleine stappen te realiseren dat zorgt ervoor dat het haalbaar maakt.

mijn goede voornemens voor 2012
Ook ik heb dit jaar een paar goede voornemens, ik heb deze opgeschreven en ga ze hangen aan de koelkast.

meer sporten! Als ik met de hond ga lopen, trek ik mijn hardloopschoenen en kleding aan en ga een stukje hardlopen. Elke avond voordat ik ga slapen, een half uurtje yoga, dit is goed voor je lichaam maar ontspant ook.
timemanagement! Ik ben (vrij) chaotisch in alles wat ik doe, mijn werk, huishouden, hobbies, alles eigenlijk! Ik wil mijn tijd beter verdelen zodat ik meer tijd heb voor andere dingen en alles beter is ingedeeld. Aan het einde van mijn werkdag mijn bureau opruimen, efficiënter boodschappen doen en huishouden zodat ik meer tijd heb voor mijn gezin. Voor school heb ik weleens een cursus timemanagement moeten doen, misschien dat ik dat er weer eens bij pak.
afstuderen! Dit jaar ga ik afstuderen, eind april moet ik mijn scriptie inleveren, ik moet hiervoor nog veel voor doen dus ook dit moet ik goed plannen!
Meer tijd voor familie en vrienden, afgelopen jaar hadden we weinig tijd voor vrienden en familie door omstandigheden. Dit jaar wil ik meer afspreken met vrienden en familie, gezellig op de koffie, eten of een spelletje spelen.
Genieten, genieten, genieten! Na een zwaar jaar ben ik van plan om er een fantastisch jaar van te maken, oké, dit is niet concreet maar wel een positief voornemen!

Misschien komen er in de loop van de dagen nog wel wat bij, maar dit schrijf ik dan gewoon op mijn lijstje!

Heb jij ook goede voornemens voor 2012 en hoe wil jij je er aan houden?

Ik wens jullie een hele fijne avond en een knallend oud & nieuw!

Liefs,
Patricia

20111230-225620.jpg

(deze mooie Swarovski pen was een kerstkado, mooi hè!)

Comments

  1. Gelukkig Nieuwjaar! En veel sterkte met je voornemens! Heb trouwens dezelfde pen in ’t paars, echt erg mooi!

  2. Ik wou net opmerken dat je verdorie een hele mooie pen hebt! Super super mooi!
    Prettig nieuw jaar!

  3. martine1208Martine says:

    You go girl!!

Geef een reactie

