Review: Nivea Repair & Care body crème

NIVEA Repair & Care

Vandaag weer een review, namelijk van de  NIVEA Repair & Care Body Creme, 
in de winter heeft je huid heel wat te verduren, kou en centrale verwarming droogt je
huid extra uit en daarom is het belangrijk om je huid goed te verzorgen.
De Nivea Repair & Care lijn bevat producten die speciaal ontwikkeld zijn voor de
extra droge huid en beloven je huid te hydraten gedurende 48 uur. Deze lijn bestaat uit
3 producten, body crème, bodylotion en een handcreme. Ik heb uit de Repair & Care lijn
de  body crème getest, lees verder voor meer informatie over dit product.

De body crème zit in simpele, witte pot met een inhoud van 300 ml, hier kun je een hele
tijd mee doen. De ingrediënten als Dexpanthenol en Hydra IQ hydrateren je huid en helpt
vochtverlies te voorkomen. Het ingrediënt Urea, zorgt ervoor dat vocht in de hoornlaag
wordt vastgehouden en vermindert het overschot van huidcellen.

“De innovatieve formule met Dexpanthenol werkt op 2 manieren. Het versterkt
de huidbarrière om vochtverlies te vermijden en het ondersteunt de huid haar
eigen hydratatie systeem te activeren. Urea, een ingrediënt dat gekend is voor
de behandeling van een droge huid, voedt de huid intens. Het unieke ingrediënt
Hydra IQ zorgt bovendien dat het huideigen hydratatieproces wordt gestimuleerd
voor een langdurige hydratatie. Huidvriendelijkheid dermatologisch goedgekeurd.

HYDRA IQ: DE ALLIANTIE VAN EEN NOBELPRIJS EN EEN UNIEK
INGREDIËNT!

De ontdekking van de aquaporines (kanaaltjes die het water tussen de huid-
cellen vervoeren) was zo belangrijk dat ze met een Nobelprijs beloond werd!
Op basis van deze vondst werd HYDRA IQ ontwikkeld.

“De ontdekking van de aquaporines wierp een volledig nieuw licht op de
hydratatie van de huid “, aldus Dr. Annika Schrader, hoofd van een van de Beiersdorf-
laboratoria. “Nu weten we dat een droge huid veel minder aquaporines bevat dan een
goed gehydrateerde huid. Hoe uitgebreider het netwerk van aquaporines, hoe beter de
hydratatie van de huid. Het aantal aquaporines opdrijven en hun netwerk activeren is
dus dé oplossing om te zorgen voor een optimale en onafgebrokenaanvoer van vocht.”

Hydra IQ, is een uniek actief complex dat de aanmaak van nieuwe aquaporines
stimuleert en dus de waterdoorstroming in de huid bevordert. Je huid rehydrateert
diepgaand van binnenuit waardoor ze heel lang. Ze blijft de hele dag lang zacht en
soepel blijft.”

Review
De body crème heb ik een aantal keren gebruikt en mijn huid word gehydrateerd na gebruik
en voelt heel zacht aan. Ik vind de body crème erg fijn, hydraterend en verzorgend.
De geur is prettig, niet overheersend maar toch een licht ‘typische Nivea geur’.
De crème is makkelijk uit te smeren waardoor je niet veel nodig hebt en daardoor een lange
tijd kunt doen met de pot. Meestal gebruik ik geen geparfumeerde bodylotions omdat dit vaak
niet matcht met mijn parfum, hoewel deze body crème licht geparfumeerd is blijft dat niet
lang hangen. Al met al, vind ik de body crème erg fijn in gebruik en de prijs/ kwaliteit
verhouding is prima. Ik kan niet zeggen of na gebruik de huid 48 uur word gehydrateerd
maar gedurende de dag voelt mijn huid wel gevoed en soepel aan.

Verkoopinformatie
De producten van Nivea zijn verkrijgbaar bij drogisterijen, Body Crème (€6,99 voor 300ml),
Body Lotion (€5,49 voor 250ml en €6,99 voor 400ml) Handbalsem (€3,99 voor 50ml).

Comments

  1. Ik blijf zweren bij den blauwe pot. Jammer dat ik nu net een nieuwe heb ingeslagen maar ik mot zeggen dat mijn huid er ook 24 uur gehydrateerd aanvoelt. Iets zegt me zelf dat de ingrediënten hetzelfde zijn.

  2. dank voor de comment nu ga ik het zeker eens proberen! nivea is een betrouwbaar merk

  3. Deze vind ik echt heel fijn.
    Liefs, xxx

Geef een reactie

