Wat zegt je haarkleur over jou?

Wat zegt je haarkleur over jou?

Tijdens een van de vele surfrondjes op het internet kwam ik dit artikel tegen,
ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden! Van nature heb ik rood haar,
(het is niet heel donkerrood) maar als ik kijk naar de beschrijving die past bij
rood haar klopt het deels. Ik denk niet dat ik onstuimig ben, (correct me if I
am wrong!) Koppig, tja…eigenlijk ben ik te koppig om dat toe te geven maar
daar zit wel een kern van waarheid in. Ik verf mijn haar nooit maar misschien
toch maar eens betrouwbaar bruin of mysterieus zwart? Wat is jullie haarkleur
en herkennen jullie jezelf in onderstaand artikel?

Scarlett Johansson heeft haar haarkleur veranderd voor haar rol in de film
‘The Nanny Diaries’. Haar gouden lokken hebben plaatsgemaakt voor een diepe
chocoladebruine kleur. Scarlett, die inmiddels beschouwd wordt als een van de
meest sexy vrouwen ter aarde, heeft opeens een heel andere uitstraling.

Over smaken valt te twisten (niet iedereen is positief over scarletts gedaantewisse-
ling), maar waar we het wel allemaal over eens zullen zijn, is dat een dergelijke
ommezwaai in haarkleur een radicale verandering betekent. Je haarkleur is
namelijk, samen met je gezicht, heel bepalend voor het beeld dat anderen zich
van je vormen. Onderschat de impact van je keuze van je haarkleur daarom niet!

Les hommes préfèrent les blondes
Iedereen zal wel de beroemde woorden ‘les hommes
préfèrent les blondes’ kennen. Niet voor niets denkt men (en misschien is het waar!)
dat mannen de voorkeur aan blond geven. Blond staat immers voor sexy, voor
verleidelijk, voor ‘femme fatale’. Tegelijkertijd associëren we blond ook met de zomer
– een heerlijk seizoen -, met jeugd, vitaliteit en misschien zelfs wel met een gezonde
dosis ondeugd (en geneigdheid tot overspel!).

Bruin staat voor ‘betrouwbaar’
De bruintinten daarentegen maken een betrouwbare indruk.
Kastanjebruin, mokkabruin, chocoladebruin zijn warme tinten die zekerheid en
geborgen- heid uitstralen. Wordt blond vaak geassocieerd met wilde liefdesavonturen
en ‘femmes fatales’, bruin doet eerder denken aan de perfecte levensgezel, een
tweelingziel, een eeuwige liefde.

Rood voor onstuimig temperament
Rood wordt van oudsher gekoppeld aan de passie.
Rood haar staat voor karakter, voor vastbereidheid en zo je wilt ook koppigheid.
Niet voor niets zegt men wel ‘readhead = hothead’. Rood is anders, is opvallend,
nooit alledaags. Met rood haar geef je een sterke boodschap af en trek je sommigen
onweerstaanbaar aan, maar houd je anderen met je onstuimige temperament op
een afstandje, afhankelijk van wie je voor je hebt.

Zwart is mysterieus en exotisch
Zwart haar is mysterieus, geheimzinnig en exotisch.
Een diepzwarte kleur associëren we vaak met ‘ondoordringbaarheid’, een waas van
mystiek. Zwart haar oefent een sterke, maar geheel andere aantrekkingskracht uit
dan blond. Waar blond staat voor openheid en vrolijkheid, staat zwart voor
geslotenheid en zal men in de benadering instinctief omzichtiger te werk gaan.

Bron.

Comments

  1. Van nature ben ik een brunette maar ik kleur nu al zeker 5 jaar mijn haar rood omdat ik me veel beter bij dat kleur voel. De beschrijving van rood past perfect bij mijn karakter, maar er zijn toch ook dingen waar van die brunette.
    Maar ah, rood haar is fabulous!

  2. Wat een leuk artikel, ik ben blond.
    Liefs, xxx

Geef een reactie

