DIY Sweet Honey Mask

Vorige week heb ik een simpel masker gemaakt met enkele
producten die ik in de keukenkastjes vond.
Dit hele simpele masker kun je maken met producten die je vast
in de voorraadkast hebt staan. Deze Sweet Honey masker heeft een licht
scrubbend effect, hoe meer suiker je erbij doet hoe meer exfolierend
effect je krijgt. De honing heeft een licht antisceptische werking en bevat
mineralen zoals kalium, calcium, ijzer en mangaan. De melk in het masker
heeft een ontvettend, hydraterend en verzuiverend effect, daarnaast
weekt het dode huidcellen los.

Oke, wat heb je nodig:
– Paar eetlepels suiker
– Paar eetlepels honing
– een eetlepel melk

1. Giet de suiker in een schaal en roer hier voorzichtig de honing en
melk doorheen, hoe meer melk je toevoegt hoe dunner het masker word.

2.  Dep het mengsel op je huid met uitzondering van het gebied rond je
ogen, laat het 10-20 minuten intrekken (afhankelijk van hoe veel tijd en
geduld je hebt). Dit masker word niet hard maar blijft zacht waardoor je
wel rekening moet houden met je kleding!

3. Maak je gezicht schoon met lauwwarm water (met of zonder washandje)

4. Eventueel kun je na het reinigen een paar wattenschijfjes dopen in melk
en deze schijfjes op je gezicht doen terwijl je even lekker op je bed blijft
liggen. De zuren in de melk zorgt voor versteviging van de huid en geeft je
weer even reden om lekker ontspannen op bed te liggen! Reinig je huid
daarna weer voorzichtig.

5. Als laatste breng je een moisturizer aan op je huid en geniet van je
heerlijke zachte en verzorgde huid!

Als jullie die masker gaan uitproberen dan hoor ik graag wat jullie ervan vinden!
Hebben jullie zelf ook beauty tips met producten uit de keuken?

Comments

  1. Volgens mij gaat dit wel op mijn gevoelige huid ^^ van het weekend eens doen

  2. Dit masker ga ik is proberen!

  3. Ik ga me er volgend weekend eens op smijten😉

  4. Lekker!!!!!

  5. Deze heb ik ook een keer geprobeerd, echt een lekker masker.
    Liefs, xxxx

Geef een reactie

