Sexy billen & platte buik!

Sexy billen & platte buik!

Tijdens de winter komt er bij iedereen wel een paar kilootjes bij door perpernoten, kerstkransjes en banketstaven en champagne en oliebollen doen ook niet veel goed voor je buik.
Je kunt natuurlijk naar de sportschool gaan maar sommige (ikke bijvoorbeeld) hebben er te weinig tijd voor of gewoonweg de motivatie niet! Maar met de zomer voor de deur wil je er natuurlijk zo goed mogelijk uitzien in je zomerkleding of badpak of bikini. Natuurlijk kom je er met de juiste kleding, die past bij je figuur en een goede houding al een heel eind maar met deze oefeningen kun je je bilspieren trainen voor sexy billen en je buik platter te krijgen.

Sexy billen!

Oefening 1
Houd een halter in iedere hand en spreid je voeten ongeveer 20 cm. Houd je rug recht en houd je armen voor je uit. Buig nu je knieën en maak een beweging met je lichaam alsof je wilt gaan zitten. Houd deze positie 5 minuten vast en kom weer omhoog. Herhaal deze oefening in 3 sets van 10.

Oefening 2
Ga op de grond liggen en plaats je handen en knieën op de grond. Houd je lichaam zo recht mogelijk en til één van je benen zo hoog als je kunt. Herhaal deze oefening 10 keer en wissel dan van been.

Oefening 3
Ga rechtop staan en spreid je voeten ongeveer 20 cm. Houd je rug recht. Breng je bovenlichaam in een rechte lijn naar beneden en span ondertussen je bilspieren. Deze oefening is ongelooflijk simpel, maar als je hem goed uitvoert, voel je direct je bilspieren branden. Blijf 5 seconden in deze positie staan en kom dan weer naar boven. Herhaal deze oefening in 4 sets van 15.

Oefening 4
Ga rechtop staan en spreid je voeten ongeveer 20 cm. Houd je rug recht. Breng nu je ene knie zo ver mogelijk naar voren en maak dan een snelle maar krachtige schopbeweging naar achteren. Herhaal deze oefening 10 keer en wissel dan van been.

· Voor snellere resultaten kun je best alle 4 de beschreven oefeningen uitvoeren. Op deze manier train je ál je bilspieren en zul je sneller resultaten boeken. Zorg er echter wel voor dat je vóór iedere nieuwe oefening een korte pauze neemt zodat je spieren zich kunnen herstellen.

· Als je een branderig gevoel in je bilspieren krijgt, hoef je je geen zorgen te maken. Dit is een teken dat je spieren flink aan het werk zijn en dat je goed bezig bent. Ga echter niet te lang door met trainen dus luister goed naar je lichaam. Wanneer je uitgeput bent, stop dan en neem een pauze. Dit helpt je ook beter gemotiveerd te houden!

· Laat je niet ontmoedigen als je na een paar weken nog geen resultaten zien. De bilspieren zijn niet gemakkelijk om te trainen, dus je ziet na ongeveer 2 à 3 maanden resultaat.

Platte buik!
Ken je de hoelahoep nog van vroeger, dat grote ronde ding die je met je heupen ronddraait?
Wist je dat je met 10 minuten per dag te hoelahoepen je een plattere buik kunt creeeren? Het is een makkelijke manier om thuis je buikspieren te trainen, je spieren worden sterker, je taille steviger en je verbeterd je bloedcirculatie. Met 10 minuten te hoelahoepen verbrand je 100 calorieen!

Oefening
Je gaat in de hoepel staan en plaatst deze op hoogte van je taille, geef een flinke zwaai zodat deze in beweging komt rondom je middel. Door cirkelvormige bewegingen te maken laat je de hoepel ronddraaien. Je moet niet te hard draaien en ook weer niet te zacht. Heb je dit goed onder de knie kun je het moeilijker maken door meerdere hoepels te gebruiken!

Tips

· Als je net begint met hoelahoepen draag dan een wat langer en dikker T-shirt om in het begin je huid te beschermen.

· Zorg als je aan het hoelahoepen bent dat je je knieën licht gebogen houd dit is belangrijk om je gewrichten te ontlasten. Plaats je voeten iets uit elkaar zodat je goed en stevig staat.

· Geef niet meteen op. Hoelahoepen is een kwestie van behendigheid. Je moet even de slag te pakken hebben en dan gaat het vanzelf. Met een beetje oefening en geduld heb je het zo onder de knie.

Bron:

20120423-180824.jpg

20120423-180839.jpg

Comments

  1. Puddingbuikje says:

    Met springtouwen train je toch al je spieren? dus bil en buik tegelijk?

  2. begirlish says:

    Dit komt precies op het goede moment! Leuk artikel (:

  3. hoelahoepen vind ik echt geweldig, wist niet dat je er zoveel calorieën mee verbrand :O

  4. marijke04 says:

    Die hoelahoep is nog een leuke oefening🙂

  5. Ik wil altijd wel en begin vol goede moed maar na een dag of 4 stop ik er altijd weer mee😉

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: