Welke kleur past bij mij?

Felle lippenstift kleuren zijn al een tijdje een hype maar ook deze voorjaar & zomer zet deze trend door. Een naturelle ooglook in combinatie met een felle kleur op de lippen kan supermooi en vrouwelijk zijn. Soms ga ik voor een felle lipstick, meestal als ik naar een persevent of een verjaardag ga. Wil je weten welke kleuren het beste passen bij jouw huidtint, lees dan zeker verder.

felle lipstick
Ongeveer een half uur voordat ik mijn lipstick opbreng verzorg ik eerst mijn lippen door deze flink in te smeren met een lippenbalsem & scrub ik mijn lippen zodat ik geen velletjes heb.
Nadat ik de lippenbalsem heb verwijderd, teken ik met een Lippotlood in dezelfde kleur een lijntje om mijn lippen en vul ik de rest van mijn lippen ook in zodat de lipstick beter blijft zitten.
Je kunt je lipstick aanbrengen met een kwastje maar het kan ook rechtstreeks met de lipstick (omdat ik meestal mijn lipstick aanbreng vlak voordat ik ben aangekomen in de auto, breng ik het meestal gewoon aan met de lipstick). Regelmatig koop ik lipsticks van Catrice, deze lipsticks zijn erg mooi, blijven goed zitten en zijn budgetvriendelijk!

Lichte huid
Bij een lichte huid (ik dus) passen roze, oranje en roodoranje tinten mooi. Warme kleuren met een blauwe ondertoon staan ook mooi bij een lichte huid. Felle kleuren kunnen heel mooi staan bij een lichte huid maar vallen natuurlijk wel erg op!

Donkere huid
Als je een donkere huid hebt kun je de meeste kleuren prima hebben! Felle en heldere kleuren staan er mooi maar ook een zuurstokroze kleur past heel mooi bij een donkere huid.

Gelige huis
Als je een gelige huid hebt staat een warme tint het mooiste, zoals koraalrood of oranje. Kleuren met een gele ondertoon passen het beste bij vrouwen met een gelige huidtype. Pas op met lichte kleuren want dit kan je huid sneller bleek maken.

Draag jij weleens felle lipstick kleuren en wat zijn jouw favoriete lipsticks?

Comments

  1. Ik draag nooit lipstick maar wel gekleurde lipglossen. Ik heb ook een hele bleke huid en moet vaak naar koele, roze tinten grijpen.

  2. Wat een handig artikel. Zelf heb ik een lichte huid en draag vaak roze kleuren.
    Liefs, xxx

Geef een reactie

