Interieur & styling

20120614-223449.jpg

Gisteren heb ik de sleutels ontvangen van mijn nieuwe huis! Een nieuwbouw eengezinswoning, dat betekent klussen, verven en op en neer naar de bouwmarkt! Al weken ben ik bezig met het maken van moodboards voor de slaapkamers, woonkamer en nieuwe meubels! Vandaag een artikel over interieur & styling met een tip voor een website waar je al je interieur kan kopen! En…als jij nog tips hebt, laat het weten!

Moodboard
Wil je je kamer of huis restylen of je nieuwe huis inrichten maak dan een moodboard, een moodboard is een groot stuk karton of papier waarop je plaatjes, kleurstalen en stoffen plaatst. Je kunt ook een digitale moodboard maken, gewoon copy paste in Word! Plaatjes van mooie meubels of interieur ideeën kun je halen uit tijdschrifteny of van het internet.
Voor je aan de slag gaat met het maken van een moodboard, moet je je eerst bedenken wat voor soort interieur wil je? Hou je van een landelijk interieur of juist strak & modern of lieflijk brocante? Zelf hou ik van een landelijk interieur met een stoer tintje. Hieronder de moodboard die ik heb gemaakt voor de woonkamer in mijn nieuwe huis. Ook voor de tuin, slaapkamer van mijn dochter en mijn toekomstige (oh la la) inloopkast heb ik een moodboard gemaakt. In de woonkamer word een muur geverfd in een warme grijze tint, de andere muren worden een wittint, het laminaat word licht grijs eiken en daarnaast word er kleur aangebracht met accessoires. Omdat de kleuraccenten door middel van accessoires zijn aangebracht kun je dit makkelijk veranderen als je wat anders wilt!

20120614-221645.jpg

Kleur, Kleur en nog eens kleur!
Kleuren in je huis zijn bepalend voor je stemming, hou hier rekening mee als je kleuren bepaalt voor je (woon)kamer. Rood, oranje en paars tinten zijn opwekkende kleuren en geven energie, kleuren als groen en blauw werken meer ontspannend. Verdiep je eerst in welke kleuren je in je huis wilt en ga dan op zoek naar mooie nuances van kleuren. Hou rekening met de kleuren van de meubels die je al hebt, als je nog niets hebt kun je natuurlijk alle kanten op! De kleur van verf valt meestal een stuk donkerder uit op de muur, als je twijfelt kun je daarom misschien beter een tint lichter kiezen.

Interieur
Heb je geen geld voor een compleet nieuw interieur? Geef je oude meubels een likje verf en koop één nieuw meubel dat als pronkstuk dient, een mooie nieuwe kast of tv meubel bijvoorbeeld. Door een likje verf op de muur en nieuwe accessoires lijkt je kamer of huis als nieuw!
Je kunt je interieur ook compleet omgooien, zet je bank eens ergens anders of ruil die grote fauteuil in voor een stoere hocker, dit geeft een ruimtelijk gevoel en staat gelijk anders! de website www.fashionforhome.nl heeft heel veel verschillende soorten meubels en accessoires in diverse stijlen, waarmee je je interieur een mooi nieuw uiterlijk kunt geven.

Decoratie
Veel sfeer kun je creëren door middel van decoratie, kies bijvoorbeeld voor leuke fotolijstjes bij elkaar op een kastje of in een collage aan de muur. Ook kun je kiezen voor een mooie poster, schilderij of een leuke muursticker. In de zithoek kun je verschillende soorten kussentjes kopen in verschillende materialen, dit geeft een erg leuk effect. Gekleurde kaarsen op een mooie schaal staat altijd erg gezellig en is nog eens romantisch ook! Of wat dacht je van onderstaande sfeerhaard voor op tafel?

20120614-220637.jpg

Woontrends
Regelmatig zijn er weer nieuwe woontrends, Felle kleuren of juist naturelle kleuren, grote meubels of minimalistisch. Laat je inspireren door deze woontrends maar richt je interieur in op de manier die jij het mooiste vind, hou natuurlijk wel rekening met je huisgenoten! Gelukkig liggen mijn vriend en ik redelijk op één lijn qua kleur en interieur, en zelfs de roze kleur voor in de gang die ik voorstelde vond hij mooi!

Welke interieurstijk past het beste bij jou? En wat zou jij het liefste willen veranderen in huis?

20120614-222911.jpg

20120614-222924.jpg

Comments

  1. Leuke tips! Ben van plan om volgend jaar ook een nieuwe huurhuis te gaan huren, dus je tips zullen dan wel van pas komen!

    • Dank je! Het is altijd erg leuk om je huis in te richten, er zijn genoeg websites waar je inspiratie op kunt doen. Hou beautyandso in de gaten want binnenkort komt er een artikel over mijn huisje!

  2. Veel geluk met je nieuwe woning! Ik heb zelf nog geen eigen huis, maar volgens mij zou die er simpel met persoonlijke kleurrijke accenten eruitzien.

Geef een reactie

