Interview met Cindy van der Peet van LOOkX

Interview Cindy van der Peet van LOOkX

Finally an update! Druk ben ik nog in de weer met rollers, kwasten plamuurmessen, tape en ga zo maar door! Daardoor heb ik even wat minder tijd voor Beautyandso maar voor vandaag staat er een superleuk interview met Cindy van LOOkX gepland… lees snel verder en mocht je vragen hebben aan mij of Cindy, stel deze dan in een reactie en misschien zal Cindy deze kunnen beantwoorden!

20120725-233004.jpg

Shopping Queens
Wekelijks strijden vijf vrouwen in Shopping Queens om de titel ‘Shopping Queen van de week’ . De dames krijgen een dresscode van Fred van Leer en met een budget van 400 moeten zij binnen 3 uur tijd zich van top tot teen kleden maar wel volgens de dresscode! De vrouw die aan het einde de meeste punten heeft verzameld wint de titel en een fashioncheque ter waarde van 1000!

Als de dames zich in hun geshopte outfit hebben gehesen word hun haar gestyled en de make up verzorgd. De make up wordt verzorgd door Cindy van der Peet, oprichtster van het merk LOOkX, zij brengt de make up aan bij de dames zoals zij wensen en natuurlijk passend bij het thema.

Ik mocht Cindy een aantal vragen stellen over haar bijdrage aan Shopping Queens, lees verder!

Inteview Cindy van der Peet

1. Kan je wat meer over jezelf vertellen?
Ik heb een extreme passie voor cosmetics met name voor make-up en gezichtverzorgingsproducten. Op mijn 18e was ik al freelance make-up artist en deed ik haar en make-up voor vele shows, magazines en regelde ik veel metamorfoses. Op mijn 20e had ik een eigen kapsalon, schoonheidssalon en fotostudio en na 2 jaar heb ik samen met mijn man het bedrijf LOOkX Group opgericht. Waaronder het merk LOOkX valt.

2. Hoe lang werk je al bij LOOkX?
Wij hebben dit bedrijf nu 12 jaar, het merk LOOkX bestaat 7 jaar.

3. Heb je een visagiecursus gevolgd?
Ja, bij Dik Peeters in Amsterdam en daarna nog vele losse masterclasses bv. bodypaint.

4. Werk je vaker achter de schermen bij tv programma’s? Kun je ook wat meer vertellen over Shopping Queens?
Als LOOkX team hebben we verschillende dingen achter de schermen voor tv gedaan, of worden onze producten gebruikt. Maar shopping Queens was wel heel leuk omdat het 10 weken lang 5 dagen per week werd uitgezonden. De tijd die we per metamorfose hadden was wel heel kort, maar het was super leuk.

20120725-233039.jpg

5. De dames geven aan hoe zij hun make up willen hebben, welke look of style is het meest gevraagd?
Natuurlijke nude look en ook de smokey eye.

6. Is het weleens voorgekomen dat een van de dames een bepaalde look wilde maar dat jij vond dat dit helemaal niet paste bij het thema of de persoon? Adviseer jij hen dan hierin?
Ja, dat kwam zeker voor, maar wij moesten uitvoeren wat ze zelf bedacht hadden, ook al was iets anders veel beter. Vooral toen een meisje grijze lippen wilde, moest ik even slikken. Werd zo dof in haar gezicht…

7. Wat vind je het allerleukste aan je vak of bijdrage aan Shopping Queens?
Creatief bezig zijn met een leuk en enthousiast team.

8. Wat is jouw favoriete dresscode & welke make up look?
Deze zomer is dat zeker de aqua power look van LOOkX. Ik draag het bijna iedere dag. Lekker vrolijk en gekleurd. Qua kleding ben ik gek op mooi vallende zomer jurkjes en een jumpsuit met hoge hakken.

9. Wat is het grappigste moment dat je hebt meegemaakt bij Shopping Queens?
Heel veel, maar het meest moest ik lachen om de stylist Fred van Leer. Hij is echt grappig met zijn uitspraken.

10. Wat is jouw absuloute beauty secret die je met ons wilt delen?
2 x per week de LOOkX bio peel, ik ben 36 jaar, en wil nog geen rimpels… dus deze peeling helpt mij daarbij… daarnaast de LOOkX Sun powder met spf 20 voor dagelijkse bescherming en veel water drinken en gezond en vegetarisch eten.

Voor meer informatie over het merk LOOkX of over de producten van LOOkX ga je naar de website van LOOkX.

Bedankt Cindy!

20120725-233356.jpg

Geef een reactie

